Terug

Je eerste werkdag, en daarna

Je eerste werkdag, en daarna

Inleiding

Belangrijk op je eerste werkdag uitklapper, klik om te openen

Zodra je je inloggegevens hebt ontvangen vragen we je om een aantal gegevens in te voeren in het personeelsportaal. Bijvoorbeeld je bankrekeningnummer! Je kunt dit alleen doen als je in het UMC Utrecht bent of een VPN verbinding hebt. Heb je hulp nodig of heb je geen computer beschikbaar? Ga even langs bij P&O Diensten.

UMC Utrecht-pas uitklapper, klik om te openen

Elke medewerker van het UMC Utrecht krijgt de eerste werkdag een UMC Utrecht-pas. Dit geldt ook voor medewerkers met een kortdurend contract of flexwerkers, studenten, coassistenten, vrijwilligers of stagiairs. Je draagt de UMC Utrecht-pas zichtbaar en je kunt hem op verzoek van de Beveiliging tonen. De UMC Utrecht-pas is persoonsgebonden en mag niet voor andere doeleinden worden gebruikt dan voor persoonlijk gebruik.

Webmail uitklapper, klik om te openen

Je kunt vanaf iedere locatie via internet inloggen op je UMC Utrecht webmail. Je gebruikt hiervoor de link hieronder. Je logt in met je username en wachtwoord.

Je krijgt je gebruikersnaam en wachtwoord zodra je de centrale introductie hebt gevolgd. Vraag hiernaar bij je leidinggevende.

Personeelsportaal (wachtwoord noodzakelijk)

Personeelsportaal uitklapper, klik om te openen

Via het personeelsportaal kun je verlof aanvragen, je salarisstroken inzien, kosten declareren en nog veel meer. Je logt in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je kunt het personeelsportaal alleen gebruiken als je ingelogd bent op het netwerk van het UMC Utrecht. Voor de meeste medewerkers betekent dit dat ze het personeelsportaal alleen kunnen gebruiken als ze op het werk zijn. Vanuit huis kan je inloggen met een VPN verbinding.

Personeelsportaal (wachtwoord noodzakelijk)

Intranet (Connect) vanuit huis bekijken uitklapper, klik om te openen

Het intranet van het UMC Utrecht heet Connect. Je kunt ook vanuit huis informatie van Connect bekijken. Je gaat hiervoor naar www.mijnumc.nl en je logt in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Connect vanuit huis (wachtwoord noodzakelijk)

UMC mail en agenda instellen op smartphone of tablet uitklapper, klik om te openen

Om je UMC Utrecht e-mail in te stellen ga je naar het menu instellingen op je smartphone of tablet. Voer bij server in: pim.umcutrecht.nl. Bij domein vul je in: ds.

Mogelijk moet je in verband met gegevensbeveiliging eerst  een MDM app installeren. Vraag je leidinggevende naar de spelregels.

Rookvrij ziekenhuis uitklapper, klik om te openen

We roken niet in de gebouwen en op het terrein het UMC Utrecht. Zo dragen we bij aan een rookvrije generatie.

Ziekte en arbeidsongeschiktheid uitklapper, klik om te openen

Wat doe je als je ziek bent? Bij wie meld je dat? Hoe gaat het als je ziek bent tijdens je vakantie, en kan je op vakantie als je ziek bent? 

Beoordelingsbeleid uitklapper, klik om te openen

Wij vinden het belangrijk dat alle medewerkers van het UMC Utrecht goed begeleid worden door hun leidinggevende. Een van de manieren daarvoor is de beoordelingscyclus: hiervoor heb je drie keer per jaar een gesprek met je leidinggevende. Je voert een planningsgesprek, een voortgangsgesprek en uiteindelijk krijg je een beoordelingsgesprek. Zo krijgt iedere medewerker de aandacht die hij verdient. Wil je meer weten over het beoordelingsbeleid, download dan de brochure.

Ook flexwerkers worden beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een andere methode. Download de informatie over beoordelen voor flexwerkers.

Ombudswerk en vertrouwenspersonen uitklapper, klik om te openen

Iedereen werkzaam in het UMC Utrecht kan  vertrouwelijk raad vragen aan de functionarissen van het bureau ombuds- en vertrouwenszaken.

Functiebeschrijving uitklapper, klik om te openen

Bijna Iedere functie in het UMC Utrecht heeft een functiebeschrijving*. Je kunt je eigen functiebeschrijving inzien via het personeelsportaal. Je divisie stelt in principe je  functiebeschrijving vast, maar er zijn ook functies die in het hele ziekenhuis hetzelfde zijn. Het is belangrijk om je eigen functiebeschrijving te kennen want dit is de basis van je werkzaamheden. Daarnaast kunnen er nog aanvullende werkzaamheden zijn als die passen binnen je functie. Afspraken hierover maak je met je leidinggevende, bijvoorbeeld in je planningsgesprek.

Functies worden in alle UMC’s gewaardeerd met het functiewaarderingssysteem FUWAVAZ. 

* artsen (zonder leidinggevende taken), leerlingen en opleidingsfuncties (waaronder ook OiO) hebben geen functieomschrijving.

Bedankt voor uw reactie!

Heeft deze informatie u geholpen?

Graag horen we van u waarom niet, zodat we onze website kunnen verbeteren.

UMC Utrecht maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies Deze website toont video’s van o.a. YouTube. Dergelijke partijen plaatsen cookies (third party cookies). Als u deze cookies niet wilt kunt u dat hier aangeven. Wij plaatsen zelf ook cookies om onze site te verbeteren.

Lees meer over het cookiebeleid